De Craciun, toata lumea primeste cadou o excursie in Bruges

Mai e cineva care nu a vazut pana acum In Bruges? Serios? Atunci sunt doua lucruri de facut:

1. Intri pe Ryanair si iti cumperi repede doua bilete spre Bruxelles. La promotia de iarna, care tine pana pe 2 noiembrie, sunt 500.000 de bilete la pretul de 9,99 euro. Calatoria poate fi din noiembrie pana in februarie, adica tine loc de cadou de Mos Nicolae, Mos Craciun sau Ziua Indragostitilor.
  2. Te duci acasa si te uiti la In Bruges. Asa o sa intelegi de ce trebuie neaparat sa ajungi in orasul belgian aflat la o ora de Bruxelles.

in_bruges_1024x768

Este o locatie perfecta pentru o scurta vacanta de 3-4 zile in care sa te plimbi pe stradute inguste, sa manaci ciocolata sau sa o bei. La cat de frig ca fi, o sa iti prinda bine. Cel putin asa era in martie, cand am reusit eu sa ajung.

Vacanta incepe cu un drum București – Bruxelles, apoi de la Aeroportul Charleroi trebuie sa mergi cu un autobuz pana in gara din Bruxelles, iar variantele sunt doua:
– o cursa turistica ce pleaca din fata terminalului de sosiri si care costa aproximativ 30 de euro
– un autobuz care pleaca dintr-o statie aflata la iesirea din terminal, in partea stanga. Face parte din transportul public si nu costa mai mult de 5 euro.

De la Gara Centrala, continui drumul cu trenul pana in Bruges . Daca vrei sa faci economie, intreaba la ghiseul de informatii de biletele cu mai multe calatorii care pot fi folosite mai ales in weekend. Eu am folosit unul care a acoperit si drumul de intoarcere si o excursie de jumatate de zi in Ghent, un alt oras foarte frumos aflat la doar o jumatate de ora.

Astfel, daca si tu o sa petreci pe drum, sa zicem, dupa-amiaza de joi, seara va fi o scuza foarte buna sa te opresti intr-o crasma si sa te premiezi cu bere belgiana buna si rece. Garantez ca este la fel de buna indiferent cat de frig este afara. Ce am aflat insa in prima seara in Bruges a fost ca majoritatea restaurantelor inchid la ora 22.00, maximum 23.00. Chiar si in weekend. In plus, magazinele au un program destul de redus, iar cele mai multe sunt inchise dupa ora 19.00.

1891028_10202000658311365_751524179_n

In prima zi am batut orasul medieval in lung si-n lat, desi afara nu erau mai mult de 5 grade Celsius si din cand in cand mai si ploua. Ciocolata calda cu lapte care se vinde la fiecare doi pasi ajuta, iar daca iti e foarte, foarte frig, te sacrifici si mai intri si in alte cofetarii din care cumperi cate o bomboana de ciocolata din fiecare fel, apoi continui drumul. Asa am reusit sa vad Muzeul ciocolatei (evident), Muzeul Gruuthuse, catedralele, celebrul turn din piata centrala (trebuie sa vezi filmul) si m-am incumetat si la o plimbare cu vaporasul pe canale.

E drept, orasul este atat de frumos, incat poti sa ratacesti cred si trei zile pe strazi doar admirand casele, dar pentru a doua zi am facut o plimbare in orasul alaturat, Ghent. Spre rusinea mea (sau a ghidurilor turistice), prima data cand am auzit de el a fost cand am trecut prin gara din Ghent, in drum spre Bruges. Spre bucuria mea, am gasit aici o atmosfera mult mai intima si mai relaxata, cu mai putini turisti, dar cu acelasi decor ca in orasul vecin devenit vedeta. In timp ce umblam pe strazile inguste, localnicii iesiti sambata dimineata din casa isi vedeau de cumparaturi, carau cosuri mari cu flori si baghete proaspete, plase cu prajituri sau isi beau cafeaua la soare, pe cate o terasa, infofoliti in paturi. Le-am urmat exemplul inainte de a face o vizita la castelul Gravensteen, o constructie de la inceputul anilor 1000, in jurul careia orasul s-a tot dezvoltat. Asa se face ca in prezent, fortareata este in mijlocul unei intersectii aglomerate.

16653_10201989033260746_463981712_n

Dupa doua zile in care m-am simtit de parca as fi fost deconectata de la lumea reala, in ultima zi am revenit pe trasee batatorite. Profitand ca avionul spre casa era abia spre miezul noptii, ziua de duminica am petrecut-o toata in Bruxelles, un oras usor nedreptatit ca imagine. Cum numele este legat mai ales de viata politica, acesta ar putea parea neinteresant ca destinatie turistica, insa a fost o surpriza foarte placuta, ba chiar mi-as fi dorit sa am mai mult timp la dispozitie. Dar, I’ll be back!

WARNING: Bugetul pentru o astfel de minivacanta poate fi destabilizat puternic nu doar de ciocolata care pur si simplu cere sa fie cumparata, dar mai ales de pretul berii, care insista sa nu scada sub 7-8 euro. Dar e atat de buna, mai ales cand gasesti scoici facute perfect si o tocana de iepure gatita 12 ore la foc mic. Ca sa stiti!